Recenzja,

RECENZJA: Paranoja - Lisa Jackson

środa, października 19, 2022 Pola 1 Comments


Hej kochani, jak się macie? Mam nadzieję, że dobrze.

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją najnowszej książki Lisy Jackson "Paranoja". Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii, serdecznie zapraszam.

LISA JACKSON "Paranoja"

Czasu nie da się cofnąć a jeden błąd zmienia wszystko...


Tytuł oryginalny: "Paranoid"
Tłumaczenie: Agnieszka Kalus
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Ilość stron: 510

Akcja "Paranoi" rozgrywa się w małym, amerykańskim miasteczku Edgewater w stanie Oregon. To właśnie nim 20 lat wcześniej wstrząsa olbrzymia tragedia. Grupa lokalnych dzieciaków urządza sobie niebezpieczną zabawę w budynku starej fabryki konserw, w której ginie Luke Hollander. Za sprawcę zostaje uznana Rachel Gaston, jego przyrodnia siostra. Choć nastolatka zostaje uniewinniona z zarzutu morderstwa, są w mieście ludzie, którzy uważają, że ojciec pomógł jej uniknąć kary. Od tego czasu życie Rachel determinuje poczucie winy i poczucie straty. Złe wspomnienia odżywają jeszcze mocniej, kiedy zbliża się dzień klasowego zjazdu. W rocznicę śmierci Luke'a dochodzi do kolejnej masakry, a Rachel odnosi wrażenie, że jest bacznie obserwowana. Czy przeszłość okryje przed Rachel nieznane karty, czy okropności, które spotykają mieszkańców Edgewater mają związek ze śmiercią Luke'a sprzed niemal dekady?

Na te pytania czytelnik usilnie stara się odpowiedzieć już na początku lektury. Autorka z niezwykłym rozmachem wprowadza nas do lokalnej społeczności Edgewater, aż stajesz się jego częścią. Sprawnie buduje intrygę, nabudowuje jej kolejne warstwy, podrzucając mylące tropy, manewruje napięciem, wprowadza atmosferę suspensu, która trzyma w napięciu, aż do ostatniej strony. Fabuła jest logiczna, spójna, a sama kryminalna łamigłówka niebywale intrygująca. Z wielką łatwością zagłębiałam się w psychikę bohaterów dzięki barwnie opisywanym uczuciom i rozterkom wewnętrznym. W dodatku dużym autem tej książki jest małomiasteczkowy klimat amerykańskiej prowincji, miasteczka ludzi, którzy wiele w życiu przegrali i tych ambitnych, którzy pragną się z niego wyrwać. Miasteczka, w którym łatwo zaszufladkować ludzi. 

Autorce udało się stworzyć wielowymiarowych, pełnokrwistych bohaterów, których albo się kocha albo nienawidzi. Ja bardzo polubiłam Rachel, kobietę z wieloma traumami, której mimo ciążącej na niej zbrodni, zbudowała na nowo swoje życie: założyła rodzinę, osiągała sukcesy zawodowe. Wiodła normalne życie, które w pewnym momencie zaczęło się rozpadać. Dzieci zaczęły dorastać, a małżeństwo się zakończyło, a ona czuła się coraz bardziej osamotniona i osaczona. Jej emocje zostały obrazowo pokazane, iż nie czułam oporów, aby zapałać do niej sympatią i zacząć współczuć. Ciekawym bohaterem jest też detektyw Cade Ryder. Cade podobnie jak jego była żona musi żyć z bagażem własnych błędów i tęsknotą. Jest typowym, amerykańskim gliną, twardym facetem, który chce chronić swoich bliskich. 

Dużo miejsca w powieści autorka poświęca relacjom międzyludzkim, w tym relacjom rodzinnym. To nie tylko świetny thriller psychologiczny, ale również powieść obyczajowa o trudnych doświadczeniach, złamanych życiorysach, przegranych marzeniach, czy zagubionych duszach. 

Było to dla mnie pierwsze, ale bardzo udane spotkanie z piórem Lisy Jackon. Książkę czytałam i słuchałam z zapartym tchem. Polubiłam styl autorki, lekki w odbiorze, ale również plastyczny, pobudzający wyobraźnię, który sprawiał, że czułam, jak przed moimi oczami malują się obrazy niczym filmowe kadry.


"
Paranoja" to świetna rozrywka dla czytelników pragnących mocnych wrażeń i mięsistych bohaterów z zawiłą fabułą z klimatem w stylu Miasteczka Twin Paaks. Zapraszam do Edgewater, gdzie nikt nie ucieknie przed przeszłością... 

Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję serdecznie


Recenzję przygotowała dla Was:







LINKI:

1 komentarz:

  1. Nazywam się Lilian N. To bardzo radosny dzień w moim życiu dzięki pomocy, jakiej udzielił mi dr Saguru, pomagając mi odzyskać byłego męża za pomocą jego magii i zaklęcia miłosnego. byłam mężatką przez 6 lat i było to okropne, ponieważ mój mąż naprawdę mnie zdradzał i starał się o rozwód, ale kiedy natknęłam się na e-mail Dr.saguru w Internecie, w jaki sposób pomógł tak wielu ludziom odzyskać byłego i pomóż naprawić związek. i spraw, aby ludzie byli szczęśliwi w swoim związku. Wytłumaczyłam mu swoją sytuację, a potem zwróciłam się do niego o pomoc, ale ku mojemu zaskoczeniu powiedział mi, że pomoże mi w mojej sprawie i oto teraz świętuję, bo mój Mąż zmienił się totalnie na dobre. Zawsze chce być przy mnie i nie może nic zrobić bez mojej obecności. Naprawdę cieszę się z mojego małżeństwa, co za wspaniała uroczystość. będę nadal zeznawać w Internecie, ponieważ Dr.saguru jest naprawdę prawdziwym rzucającym zaklęcia. CZY POTRZEBUJESZ POMOCY, SKONTAKTUJ SIĘ TERAZ Z DOKTOREM SAGURU PRZEZ E-MAIL: drsagurusolutions@gmail.com On jest jedyną odpowiedzią na Twój problem i sprawi, że poczujesz się szczęśliwy w swoim związku.
    1 ZAKLĘCIE MIŁOŚCI
    2 WYGRAJ Z POWROTEM
    3 OWOCE ŁONA
    4 ZAKLĘCIE PROMOCYJNE
    5 ZAKLĘCIE OCHRONNE
    6 ZAKLĘCIE BIZNESOWE
    7 DOBRA PRACA
    8 CZAR LOTERII i SPRAWY SĄDOWEJ.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się z nami swoją opinią :)