C.L. Taylor,

RECENZJA: Teraz zaśniesz - C.L. Taylor

poniedziałek, września 09, 2019 Pola 16 Comments

C.L. Taylor teraz zaśniesz

Hej kochani, jak się macie? Mam nadzieję, że dobrze. Wracam do was po długiej (wakacyjnej) przerwy, która była spowodowana zmianami w moim życiu, ale to nie miejsce na moje tłumaczenia. Najważniejsze jest, że wracam do was z zaległą recenzją książki, która zrobiła na mnie duże wrażenie. Jest to powieść "Teraz zaśniesz" brytyjskiej pisarki C.L. Taylor, którą otrzymałyśmy z uprzejmości Wydawnictwa Albatros.
Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii na temat tej powieści serdecznie zapraszam. 

Teraz zaśniesz C.L. Taylor

mroczna historia w której sen nie jest lekarstwem na wszystko...


Tytuł oryginalny: 
Autor: C.L. Taylor
Tłumaczenie: Anna Dobrzańska
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 399
"Teraz zaśniesz" to książka, którą opowiada historię Anny Willis - odnoszącej sukcesy młodej kobiety. Anna ma chłopaka, dobrą pracę i spokojne, ustabilizowane życie. Wszystko jednak zmienia się w jednej sekundzie, kiedy wracając z wyjazdu integracyjnego bierze udział w wypadku, w którym ginie dwójka jej podwładnych: Peter Cross i Freddy Laing a trzeci współpracownik, Mohamed, wychodzi z niego sparaliżowany. Dręczące Annę poczucie winy nie pozwala Annie zasnąć... Wkrótce potem okazuje się, że ktoś wykorzystuje jej tragedię i urządza sobie osobistą vendettę. Dręczy Annę, wzbudza jeszcze większe wyrzuty sumienia. Alex, chłopak Anny nie jest dla niej wsparciem, uważa, że popada w paranoję. Anna postanawia więc uciec. Przyjmuje posadę w hotelu wyspie Bay View na szkockiej wyspie Rum, a tam też nie jest bezpieczna...  Prześladowca podąża za nią, bo chce, aby Anna zapadła w sen, z którego już więcej się nie obudzi...      

Anna  poznaje w hotelu siódemkę wczasowiczów: parę małżeńską z nastoletnią dziewczyną, starszą panią, hipstera, outsidera i samotną kobietę. Wszyscy szybko znajdują się na liście podejrzanych. Główna bohaterka musi rozwikłać zagadkę, kto zamierza ją zabić. Jednakże nagły sztorm odcina wyspę od lądu i Anna jest zdana tylko na siebie. Próbuje poznać ich motywy i odkryć prawdę na temat ich prawdziwego celu pobytu na Rum.

Zacznę od tego, iż książka ta okazała się kompletnie inna niż się spodziewałam. To thriller psychologiczny, który wciągnął mnie od pierwszych stron. Od razu oczarował mnie mroczny klimat tej powieści, który udało si stworzyć autorce. W powieści tej mamy dużo mroku, czytelnik ma okazję poznać najgłębsze i najczarniejsze oblicza ludzkiej osobowości, poznać sekrety zwykłych ludzi. 

Autorka niezwykle umiejętnie wprowadza czytelnika w poszczególne elementy układanki. Jest w tej powieści suspens, mrok i plastyczne opisy, które wprowadzają czytelnika w nastrój danej sceny, a szkocka sceneria idealnie pasuje do tej historii. Intryga jest ciekawa, spójna, wartka w odpowiednich momentach. Autorka myli tropy, bawi się z czytelnikiem w kotka i myszkę, zaskakując nagłymi zwrotami akcji. Żałuję jedynie, że nie czytałam tej książki na "jednym wydechu", tylko partiami", bo frajda okazałaby się wtedy jeszcze większa. 

Ciekawym zabiegiem autorki jest też sposób jest podział książki na poszczególne narracje. Choć pierwszoosobowa narracja Anny wiedzie prym, mamy też okazję przenieść się poza nią i spojrzeć na wydarzenia z perspektywy innych bohaterów. Przypadł mi do gustu styl autorki, przez co książkę czytało mi się bardzo przyjemnie. Zakończenie tej historii bardzo mnie zaskoczyło i usatysfakcjonowało. A motyw mordercy okazał się wystarczająco "chory" i pokręcony.

Autorce udało się stworzyć wyrazistych bohaterów, który są wiarygodni. Polubiłam Annę za odwagę w sytuacji w jakiej się znalazła. Kibicowałam jej i bałam o jej los. Okazała się inteligentną bohaterką, a nie "damą w opałach", czekającą na ratunek. Annę targają nie tylko wyrzuty sumienia, ale i niepewność i strach, które udzielały mi się podczas lektury. Inni bohaterowie też nie byli mi obojętni. Każdy z mieszkańców hotelu był inny, stereotypowy, ale tylko z pozoru. Chciałam poznać tajemnicę każdego z nich, dowiedzieć się kim są co ukrywają, co ich dręczy, przed czym uciekli.

Książka ta, której nie można odmówić oczywistego charakteru rozrywkowego dla wielbicieli "powieści z dreszczykiem", porusza też inną bardzo ważna ludzką kwestię - opowiada o cierpieniu. Przedstawia cierpienie, przede wszystkim psychiczne, które jest największym wrogiem nas samych.  Mamy tutaj poczucie winy, zmęczenia psychiczne chorobą i stratę bliskich osób. To sposób radzenia sobie z nim mówi o tym, kto jakim jest człowiekiem.

"Teraz zaśniesz" to wciągający thriller, który wciągnie każdego wielbiciela klimatycznych, zawiłych historii, nawiązujących do klasyki kryminału Agaty Christie. C.L. Taylor zabierze was na wyspę Rum, do hotelu, w którym winni się nie tłumaczą. Winni zapadają w wieczny sen. W tym mrocznym świecie sen nie jest odpoczynkiem. Sen jest wybawieniem.    


Za możliwość poznania losów Anny dziękujemy bardzo





Autor: Pola

   





Jeśli moja opinia pomogła ci w wyborze tej powieści klikaj plusy na:
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4883852/teraz-zasniesz/opinia/53814060#opinia53814060

16 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i choć zabrakło mi w niej większego poziomu napięcia, to jednak uważam, że zdecydowanie warto ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam - a raczej słuchałam audiobooka - i podobało mi się, ale tyłka mi nie urwało. Mnie te różne narracje wkurzały, gubiłam się w nich, chociaż to może być wina braku tekstu przed oczami i słuchania tylko głosu w czasie robienia zakupów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach poznanie tej książki, choć nie będę jej na siłę szukać ;). Wygląda na moje klimaty czytelnicze, ale zarazem ostatnio szukam mniej ponurego...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze się ją czytało, chociaż żałuję, że nie odłożyłam jej sobie na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach, ale czas ucieka, a dalej jej nie przeczytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Popularny tytuł, ale jeszcze nie miałam okazji go poznać

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi bardzo zachęcają, a ja lubię thrillery psychologiczne, więc na pewno sobie ją zapiszę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach tę książkę, ale jeszcze nie wiem, kiedy uda mi się ją w końcu dorwać :D
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję się bez bicia: nie przeczytałam Twojego wpisu, ale to tylko dlatego, że zamierzam za chwilę dosłownie zacząć czytać ten tytuł i nie chcę nic sobie z góry zakładać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Początkowo w ogóle nie zwróciłam uwagi na tę książkę, ale może jeszcze po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Być może kiedyś skuszę się na tę książkę, ale póki co mam stos zaległości, z którymi w pierwszej kolejności muszę się uporać 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po ten gatunek!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam ten thriller, był dobry, ale nie jakiś powalający :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię thrillery, więc chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się z nami swoją opinią :)