Recenzje,

RECENZJA: Warszawianka - Ida Żmiejewska

sobota, kwietnia 30, 2022 Pola 2 Comments

Hej kochani Jak się macie? Mam nadzieję, że dobrze. W końcu nastąpił ten moment. Reaktywujemy pisanie recenzji. Trochę się zmieni, np. ilość zdjęć.
Ale do sedna. Dzisiaj mam dla Was mini recenzję książki #idażmiejewska
@skarpawarszawska
Zapraszamy do czytania!


IDA ŻMIEJEWSKA "Warszawianka"

Autor: Ida Żmiejewska
Tytuł: Warszawianka
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Ilość stron:
Cykl: Warszawianka

"Warszawianka" to opowieść, której akcją rozgrywa się pod koniec XIX wieku w zaborze rosyjskim.
W noc listopadową w miejskim lupanarze dochodzi do morderstwa znanego warszawskiego adwokata.Śprawę przejmuje młody rosyjski policjant Aleksander Woronin, który niedawno przyjechał do Warszawy z dalekiego Petersburga. W toku śledztwa poznaje córkę zmarłego, Leontynę Rapacką. Dziewczyna przeżywa skutki rodzinnego skandalu, sama oczekuje na zbliżający się proces narzeczonego, socjalisty, oskarżonego o działalność rewolucyjną, osadzonego w Cytadeli.
Czy sprawa adwokata łączy się z działalnością partii Proletariat? Gdzie podział się majątek rodziny Rapackich? Na te pytania musi odpowiedzieć młody policjant, nawet jeśli nim a Leontyna nawiązuje się coś więcej niż porozumienie...

Głównym atutem tej powieści jest świat przedstawiony. Autorka w sprawny sposób prezentuje czytelnikowi obraz XIX wiecznej Warszawy z niemal chirurgiczną precyzją. A jeśli są w tym przedstawieniu jakieś nieścisłości, kompletnie tego nie czuć. Plusem jest również klimat w jaki nas wprowadza. Jest tajemniczo, ekscytująco. Intryga kryminalna trzyma w napięciu a rozwiązanie zaskakuje.

Ciekawym wątkiem jest romans jaki powoli nawiązuje się między Leontyną a Woroninem. Rosjanin od początku nie był mile widziany w domu Rapackich. W Kraju Nadwiślańskim kontakty z zaborcą uznawane były za zdradę. Wkrótce jednak dziewczyna dostrzega w Aleksandrze szczerą chęć złapania sprawcy. Ich relacja się rozwija: od niechęci do silnego uczucia. A losy tych dwoje śledziłam z wielką przyjemnością.

Autorka stworzyła wielu interesujących, wyrazistych bohaterów. Począwszy od samego Woronina. Jest to człowiek w pełni zaangażowany w prowadzoną sprawę, honorowy. Zdobył moją sympatię. Leontyna to typowa lady w opałach, ale z pazurem niepodobnym do dziewcząt epoki wiktoriańskiej, Bardzo polubiłam również postać Szustra, Polaka, pomocnika Woronina. Młody, ambitny chłopak nie miał uprzedzeń do pracy z Rosjaninem i ich współpraca układała się dobrze. Moje sceptyczne uczucia budził brat Leontyny, Ludwik oraz mecenas Lewiński.

Już od pierwszej strony książkę czytało mi się dobrze. Autorka ma lekkie pióro, które przyciąga czytelnika i nie pozwala się oderwać od lektury. Z wielką chęcią sięgnę po kolejną część cyklu.

"Warszawianka" to współczesny kryminał z wartką akcją i ciekawymi bohaterami w oryginalnym klimacie wiktoriańskiej Warszawy. Zabierze nas w świat intryg, zdrad okresu zaborów, opisując na tym tle obraz zakazanej, pięknej miłośći.

Moja ocena: 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥/10
#wydawnictwolira #book #czytam #czytambolubie #instagramczyta #kochamczytać #bookworm #lovebooks #bookstagram #ksiazkimojamilosc #polishbookstagram #bookphotography #bookstagrampl #takczytam #lubieczytac #bookholic #bookish #książka #bookshelf #kochamczytac #zdjeciedlaksiazki #photography #photooftheday #booklover #bookstagrammer #bookcommunity #czytanienieboli #bookslovers

2 komentarze:

  1. Mam tę książkę w planach odkąd po raz pierwszy o niej usłyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się z nami swoją opinią :)