Recenzje,

RECENZJA: Wkręceni - Steve Cavanagh

poniedziałek, grudnia 09, 2019 Pola 13 Comments


Hej kochani, ja się macie? Mam nadzieję, że dobrze. 
Po pierwsze wielkie przeprosiny na małą aktywność bloga. Koniec listopada i początek grudnia był dla nas bardzo intensywny zawodowo. Mamy mniej czasu na pisanie recenzji, nadal jednak systematycznie prowadzimy Instagram, więc tam znajdziecie aktualne posty. To tyle tytułem wstępu.

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki, na której czytanie poświęciłam dużo czasu, nie dlatego, że mnie nie zainteresowała, ale wręcz przeciwnie. To książka, którą sobie dawkowałam w odpowiednich porcjach i której intryga wciągnęła mnie bez reszty. A mowa o książce "Wkręceni" znanego autora kryminałów i sensacji Steve'a Cavanagh. Jest to moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Już możecie się domyślić, że udane. 
Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii, zapraszam do przeczytania recenzji. 

Wkręceni Steve Cavanagh


Tytuł oryginalny: Twisted
Autor: Steve Cavanagh
Tłumaczenie: Izabela Matuszewska
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 413


"Wkręceni" to historia małżeństwa Marii i Paula Cooperów. Paul jest zapracowany, Maria jest znudzona byciem przykładną żoną w małym miasteczku, w którym obecnie mieszkają. Choć czuje się bezpieczna finansowo, marzy o wyższym standardzie życia. Wdaje się w romans z Daryl'em, kelnerem z klubu golfowego. Cała afera rozpoczynają się w momencie, gdy Maria odkrywa, iż jej mąż posiada miliony dolarów na koncie o których nie miała pojęcia. Dodatkowo podejrzewa, iż Paul zamierza od niej odejść z kochanką i postanawia sprawiedliwie odebrać mężowi należną jej część z tej potężnej góry pieniędzy. Tym bardziej, że jest przekonana, iż Paul jest znanym na całym świecie autorem kryminałów i ukrywa się pod pseudonimem L.T. LeBeau. Maria pragnie rozpocząć nowe, lepsze życie u boku kochanka dlatego też zastawia pułapkę na męża. Pytaniem jednak pozostaje, czy ma rację. Czy rzeczywiście odkryła prawdziwą tożsamość LeBeau? Dlaczego autor zrezygnował ze sławy? Kiedy w dotychczas spokojne Port Lonely przestaje takie być, w sprawę zostają zaangażowani miejscowy szeryf Abraham Dole i jego zastępczyni Melissa Bloch. Okazuje się bowiem, że sprawa ukrywania się J. T. LeBeau jest bardziej skomplikowana niż mogło się wydawać...A ten kto daje się wkręcić, ginie... 

Książka ta już od początku wkręciła mnie w swój klimat. Od pierwszych stron czułam, że czytam dobry kawałek literatury sensacyjnej. Autor potrafił mnie zainteresować swoją historią zgrabnie zawiązując intrygę w którą wciągnięty został Paul, Maria i Daryl. O samej zagadce i wiążącymi się w nią zabiegami fabularnymi trudno powiedzieć coś więcej, bo zdradziłoby się za dużo. 



Mogę wam jednak obiecać, że "Wkręceni" obfitują w wiele zaskakujących (przynajmniej dla mnie) zwrotów akcji. Akcja może nie pędzi łeb na szyję, ale utrzymująca się atmosfera suspensu jest intrygująca. Książkę (gdybym mogła) przeczytałabym jednym tchem z wielką przyjemnością.Największą zaletą tej książki jest jej autentyczność i realizm. Choć sprawa dotyczy grubych milionów, nie ma się wrażenia, że czyta się wysokobudżetowy hollywoodzki blockbuster. Fabuła jest spójna, zachowania bohaterów logiczne. Czułam w niej pewną amerykańską swojskość. Wciągające było poszukiwanie sprawcy i odkrywanie prawdziwej tożsamości LeBeau. Czułam się w pełni usatysfakcjonowana tym, co otrzymałam.  


Najmocniejszym jednak punktem tej powieści są jej bohaterowie. Każda postać ma swoje wady i zalety, swoją przeszłość. To postacie z krwi i kości. Autor dał nam szansę poznać bliżej ich motywy i zagłębić się w ich psychikę, czasem bardzo pokręconą. Bardzo polubiłam szeryfa Dole'a i jego współpracownicę Melissę. Kibicowałam im w dotarciu do prawdy. Paul był postacią chyba najbardziej irytującą, ale nawet on dodawał tej historii smaczku.

Mogłabym się długo rozwodzić o zaletach tej książki. Miała wszystko to czego się oczekuje od dobrego thrillera. Wartką akcję, ciekawych bohaterów i przede wszystkim oryginalny pomysł. Została ze mną na długo po przeczytaniu. Polubiłam też styl autora, który oszczędza nam dłużyzn czy zbędnych opisów, przez co książkę czyta się szybko i z przyjemnością.
                
O czym jeszcze są "Wkręceni"? Oprócz oczywistej kryminalnej łamigłówki, ta książka w dużej mierze opowiada o samotności, braku zrozumienia, wiecznym pragnieniu miłości i akceptacji. Marii i Paulowi doskwiera samotność, ich małżeństwo się rozpadło. Szeryf Dole to także facet po przejściach, który żyje tylko swoją pracą. Melissa również nie miała dobrego kontaktu z innymi ludźmi. Ich przykłady uświadamiają jak bardzo człowiek potrzebuje innych, aby żyć.   



"Wkręceni" to trzymająca w napięciu kryminalna perełka, nie tylko dla wielbicieli gatunku. Zabiera nas w bardzo mroczne miejsca, ujawnia kulisy powstawania największych  sensacyjnych bestsellerów. To historia z mrocznym przesłaniem od której trudno się oderwać. 

Za możliwość poznania tej historii dziękujemy bardzo





Autor:


Jeśli moja opinia zachęciła was do przeczytania tej książki, klikajcie plusy na:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4890930/wkreceni/opinia/55197348?#opinia55197348

13 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała. Również ją gorąco polecam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tego typu klimaty. To zdecydowanie książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem dlaczego cały czas wypatrywałam kiedy napiszesz o humorze, bo z jakichś powodów byłam święcie przekonana, że to komedia kryminalna...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę na liście. Od początku chciałam ją przeczytać, mam nadzieję, że dość szybko mi się to uda 😊
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak trzyma w napięciu, to ja jestem jak najbardziej na tak! Zapiszę sobie tytuł 😄
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nabrałam ochotę na te książkę po Twojej recenzji. Zapiszę sobie tytuł w księgarni internetowej, aby nie zapomnieć jej kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Glosny tytuł, moze tez dam się wkręcić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuję sobie ten tytuł, bo koniecznie muszę po niego sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Te zwroty akcji najbardziej do mnie przemawiają. Jestem tej książki bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce więc tym bardziej jestem zainteresowana tym tytułem 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli ktoś się nad nią zastanawia to niech tego dłużej nie robi! :D Mi bardzo, bardzo się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Podziel się z nami swoją opinią :)